Hela sama jeździ na rowerze

Autor:
Kamila Gurynowicz
Ilustracje:
Patrycja Fabicka
Wydawcy:
Wilga (2025)
Grupa Wydawnicza Foksal
ISBN:
978-83-8387-005-2
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
poradniki
proza
rodzina
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny
5.0

Hela marzy o rowerze… z pedałami. Pewnego dnia jej marzenie się spełnia – dziewczynka przesiada się z rowerka biegowego na prawdziwy rower. Jednak nauka jazdy nie jest prosta i nie przebiega bezproblemowo. Związana jest z upadkami, utrzymaniem równowagi czy nauką pedałowania. W nauce jazdy Heli towarzyszą rodzice, wspierając ją i dodając otuchy i pomagając w pokonywaniu trudności. Hela sama to mądry tekst dotyczący bliskich dzieciom sytuacji, napisany przez psycholożkę, opatrzony czytelnymi i kolorowymi ilustracjami. Niewątpliwym atutem jest wspierający komentarz skierowany do rodziców [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Fajna seria książek dla dzieci. W tej części Hela uczy się jeździć na rowerze. Zawsze można sobie podpatrzeć w tych książkach jakieś sposoby by pomóc dzieciom w konkretnych sytuacjach. My generalnie bardzo lubimy całą tę serię
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo