Szron i ogień

Tytuł oryginalny:
De givre et de feu
Ilustracje:
David Etien
Bruno Tatti
Tłumacz:
Wojciech Birek
Autorzy:
Olivier Legrand
Djian
Jean Van Hamme
Grzegorz Rosiński
Scenariusz:
Olivier Legrand
Djian
Wydawcy:
Wydawnictwo Story House Egmont sp. z o. o
Egmont Polska
Wydane w seriach:
Klub Świata Komiksu
Thorgal. Saga
ISBN:
978-83-281-7213-5, 978-83-281-7214-2
Autotagi:
beletrystyka
druk
film i wideo
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki

W czasie gwałtownego sztormu Thorgal gubi się pośród lodowych gór i dociera do tajemniczej Krainy Szronu. Tam odkrywa, że nadchodzi mityczna Wielka Zima zapowiadająca koniec świata. Aby ocalić najbliższych i oddalić zagrożenie, musi wyruszyć na wyprawę do Muspellheimu - ojczyzny płomiennych olbrzymów, i przeciwstawić się potężnemu władcy gorącego żywiołu. Ratunkiem jest zdobycie magicznego ognia, który może powstrzymać nadejście apokaliptycznej zimy. Przyszłość świata jest teraz w rękach Thorgala. "Szron i ogień" jest czwartym tomem cyklu "Thorgal. Saga" opowiadającego o nieznanych dotąd przygodach Thorgala. Każdy album rozbudowuje znane z serii głównej opowieści o czarnowłosym wikingu, a jednocześnie wzbogaca naszą wiedzę o życiu bohatera o nowe wątki. Do stworzenia komiksów z tej kolekcji zaproszono cenionych i znanych autorów. Każdy z nich przedstawia własną zamkniętą historię o niezwykłych losach przybysza z gwiazd.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo