Biały miś i brązowy miś

Tytuł oryginalny:
Ours brun & ours blanc
Autor:
Svetlana Petrovic
Ilustracje:
Vincent Hardy
Tłumacz:
Monika Motkowicz
Wydawcy:
Nobell Wydawnictwo (2025)
Wydawnictwo No Bell
Wydane w seriach:
Książki z Duchem
Zrozumieć Siebie i Świat
ISBN:
978-83-67823-48-7
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

„Biały miś i brązowy miś” to pełna humoru opowieść o przygodach dwóch pluszowych misiów rywalizujących o uwagę kilkuletniej Alicji. Książka w przystępny sposób uczy, jak wielką siłę może mieć współpraca oparta na przyjaźni i empatii. Podczas lektury „Białego misia i brązowego misia” dzieci poznają przygody dziewczynki, która otrzymuje w prezencie od babć dwa misie: jednego białego i jednego brązowego. Obie zabawki zaczynają rywalizować o jej sympatię, każda chce być tą najważniejszą. Zabawna, a jednocześnie pouczająca historia w prosty sposób pokazuje najmłodszym, że odmienności między nami nie musimy postrzegać jako dzielących różnic, lecz jako okazję do wzajemnego dopełniania się i łączenia sił, dzięki którym można pokonać nawet najtrudniejsze przeszkody. Tekst Svetlany Petrovic oraz ilustracje Vincenta Hardy’ego doskonale oddają emocje bohaterów i atmosferę historii, która dzieje się w pokoju dziewczynki. To tutaj, do świata pełnego kolorów i zabawek, trafiają dwa pluszowe misie. Utrzymane w ciepłych, pastelowych barwach ilustracje są idealnie dopasowane do percepcji najmłodszych dzieci. Dzięki nim książka staje się nie tylko wartościową lekturą, ale i prawdziwą wizualną przygodą dla najmłodszych. Dla kogo jest ta książka? - dla przedszkolaków w wieku 3-6 lat, - dla rodziców poszukujących wartościowych książek dla dzieci, - dla nauczycieli przedszkolnych i wychowawców jako materiał do zajęć o emocjach, przyjaźni, radzeniu sobie z zazdrością oraz o zyskach, jakie płyną ze współpracy. O autorce: Svetlana Petrović to serbska autorka, pedagożka i edukatorka, aktywnie zaangażowana w rozwój edukacji oraz wsparcie nauczycieli i uczniów. Z wykształcenia jest specjalistką w zakresie mediacji. Pracuje jako doradczyni szkolna, wspiera nauczycieli w rozwijaniu ich kompetencji pedagogicznych, prowadzi szkolenia, webinaria i warsztaty z zakresu komunikacji, zarządzania stresem oraz nowoczesnych metod nauczania. Jest autorką wielu materiałów edukacyjnych oraz uczestniczką międzynarodowych projektów edukacyjnych. Ilustrator: Vincent Hardy to belgijski autor komiksów, ilustrator i wydawca. Studiował w Instytucie Saint-Luc w Mons. Karierę rozpoczął w 1978 roku, publikując pierwsze krótkie komiksy w magazynie „Spatial”. Jego najbardziej znaną serią komiksową jest „Ashe Barrett”, wydana przez Vents d’Ouest, wyróżniająca się oryginalnym humorem i nowatorskim podejściem graficznym. Poza komiksami zajmuje się także malarstwem. Ilustrował książki takich autorów jak Laurence Bourguignon, Fatima Sharafeddine czy Svetlana Petrovic.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo