Lilo i Stich

Tytuł oryginalny:
Little Mermaid live action novelization
Autor:
Kiki Thorpe
Tłumacz:
Michał Goreń
Instytucja sprawcza:
Walt Disney Company
Wydawcy:
Wydawnictwo Olesiejuk (2025)
Dressler Dublin
Wydane w seriach:
Biblioteczka Przygody
ISBN:
978-83-68204-43-8, 978-83-8385-465-6
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
powieści
proza
rodzina
zbiory opowiadań

Obiekt 626, genetycznie zmodyfikowany i bardzo niebezpieczny kosmita z planety Turo, ląduje na Hawajach. Ścigają go Jumba i Plikli, wysłani przez Federację Galaktyczną. Pięcioletnia Lilo zabiera Obiekt 626 do swojego domu, daje mu na imię Stich i traktuje jak przyjaciela, chociaż nawet ona zdaje sobie sprawę, że jego „poziom niegrzeczności jest niezwykle wysoki jak na kogoś tak małego”. Stara się go nauczyć, jak ważna jest ‘ohana, czyli rodzina, zanim stworek zniszczy wszystko na swojej drodze. [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo