Dzień, w którym kredki wróciły do domu

Tytuł oryginalny:
Day the crayons came home
Autorzy:
Drew Daywalt
Oliver Jeffers
Tłumacz:
Adam Pluszka
Ilustracje:
Oliver Jeffers
Wydawcy:
Wydawnictwo Kropka (2025)
Wydawnictwo Marginesy
ISBN:
978-83-68382-13-6
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
5.0

Kredki Dominika to z pewnością barwna grupa oryginałów! Dopiero co chłopcu udało się ukoić zranione uczucia tych, które groziły odejściem, a już staje w obliczu nowego problemu – kredki potrzebują pomocy. Od Kasztanowej, która zaginęła pod poduchami kanapy, a do tego złamała się na pół, gdy usiadł na niej tata, po Turkusową, której głowa przykleiła się do jednej ze skarpetek Dominika, gdy razem wylądowali w suszarce. Każda z kredek ma smutną historię i prosi, aby zanieść ją do domu, do pudełka. Autor i ilustrator ponownie połączyli siły, aby kolejny raz stworzyć zabawną i przyjazną dzieciom historię. Kontynuacja książki „Dzień, w którym Kredki miały dość” [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Bardzo fajna książka. Przyjemnie się czytało. Podobnie zresztą jak i pierwsza część
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo