Czy są plasterki na duszę?:

jak zrozumieć problemy i choroby psychiczne

Tytuł oryginalny:
Gibt es Pflaster für die seele?
Autor:
Dagmar Geisler
Tłumacz:
Magdalena Jałowiec-Sawicka
Wydawca:
Wydawnictwo Jedność (2025)
Wydane w seriach:
Ja i Moje Emocje
Jedność dla Dzieci
ISBN:
978-83-8353-240-0
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Kiedy zwichniesz sobie nogę albo masz kaszel, idziesz do lekarza. Ale co zrobić wtedy, gdy nie czujesz się dobrze z powodu swojej duszy? Kiedy nic nie sprawia ci radości? Gdy czegoś się boisz i trudno to jakoś wytłumaczyć? Albo kiedy wciąż robisz rzeczy, których właściwie wcale nie chcesz robić? Czy na to też jest jakieś lekarstwo? I czy w ogóle wolno o tym mówić? Ta książka opowiada z perspektywy dzieci o różnych chorobach i zaburzeniach psychicznych. Mówi o tym, jak wpływają one na codzienne życie osób nimi dotkniętych, a także ich rodzin. Ten praktyczny poradnik, pełen wspierających i mądrych wskazówek, ułatwi młodszym i starszym czytelnikom rozpoczęcie szczerej rozmowy na temat tych chorób i pokaże im sposoby radzenia sobie w sytuacjach, gdy pojawią się one w ich życiu.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo