Childish

Inne tytuły:
Childish Tom 1
Autor:
Aleksandra Negrońska
Wydawcy:
Wydawnictwo NieZwykłe (2025)
Grupa Wydawnicza Dariusz Marszałek
Wydane w seriach:
Teenagers
ISBN:
978-83-68402-12-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Gminna Biblioteka Publiczna w Spytkowicach - Katalog księgozbioru
4.0

Camellia Williams miała wszystko zaplanowane - chciała spokojnie przeżyć rok szkolny, zdać maturę i zacząć studiować architekturę. Wszystko zaczyna się jednak komplikować, gdy do Leeds wraca Olivier Reed, jej dawny przyjaciel i gwiazda futbolu. Kilka lat temu przez jego przeprowadzkę do Hiszpanii ich przyjaźń się zakończyła, pozostawiając po sobie ból i wiele niedopowiedzeń. W czasie rozłąki chłopak spełniał marzenia jako młody utalentowany piłkarz w jednym z najlepszych klubów w Barcelonie. Jego życie wydawało się perfekcyjne, aż do chwili, gdy przez kontuzję został zmuszony do przerwania kariery. Powrót do rodzinnego miasta miał być dla Oliviera szansą na odpoczynek, rehabilitację kolana i odbudowanie dawnych relacji. Dla Camelli jednak Olivier nie jest osobą, którą łatwo wpuścić z powrotem do swojej codzienności. Dziewczyna nie potrafi zapomnieć, jak bardzo ją zranił, a gniew i rozczarowanie wydają się silniejsze niż cokolwiek innego. Reed stara się naprawić błędy przeszłości, jednocześnie walcząc o swoją przyszłość i spełnienie marzenia, które wydaje się coraz bardziej odległe. W powieści znajdują się wątki fabularne znane z serii "Students" oraz "Friends".
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo