W ramionach ułana

Autor:
Magdalena Stykała
Wydawca:
Wydawnictwo Replika (2025)
Wydane w seriach:
Saga ułańska
ISBN:
978-83-68364-21-7, 978-83-68364-59-0
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
5.0

Pełna humoru i ułańskiej fantazji historia burzliwej miłości umiejscowiona w świecie, który za parę lat przejdzie do historii. Janek, Michał i Ignacy w sierpniu 1937 r. rozpoczynają służbę w kawalerii. Młodzi, radośni i pełni życia czują się w pułku doskonale. Są przecież elitą, otaczanymi podziwem ułanami, o których śpiewa się piosenki. Świadomi potęgi mitu i dumni, że stali się częścią tej elitarnej formacji, pośród trudów żołnierskiego życia zacieśniają więzi przyjaźni, która będzie trwała do końca życia. Agata na zabawie ułańskiej podrywa zauroczonego nią młodego porucznika. Brat bezskutecznie próbuje odwieść ją od tej przygody. Dziewczyna nie przejmuje się jego niepokojem i bezsilnością. Zostawia go wstrząśniętego jej postawą i nawiązuje romans z jego dowódcą. Niedługo potem, tuż przed wybuchem II wojny światowej, los ponownie stawia na jej drodze Aleksandra, który niegdyś złamał jej serce… Wkrótce rwący nurt historii bezpowrotnie zmieni ich szczęśliwy świat. Ekskluzywni i eleganccy, a do tego świadomi swojej wyjątkowości – tacy byli i są ułani. Najważniejsze są dla nich trzy „K”: konie – najlepsze, koniak – najdroższy, i kobiety – najpiękniejsze. Ich służba to barwna przygoda. Wszyscy ich podziwiają – ich mundury, postawę, specyficzny sposób poruszania się i mówienia. Są zdyscyplinowani, ale i pełni życia, humoru i swobody.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Tom trzeci: "W pamięci ułana"
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo