Baśka to ja!

Autor:
Kamila Chwaja-Pawelec
Wydawca:
Warszawska Firma Wydawnicza (2025)
ISBN:
978-83-8011-327-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Targówek m.st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Nietuzinkowa fabuła, napisana przystępnym i zarazem dowcipnym językiem, sprawia, że książka wciągnie z pewnością nie tylko małych, ale i dorosłych czytelników. Przy tej powieści bez wątpienia świetnie bawić się będą nie tylko dzieci. Baśka nieustannie mierzy się z nowymi pojęciami, które stara się wytłumaczyć sobie i innym. Autorka celowo wprowadza w książce trudne słowa, które ostatecznie okazują się takie tylko z nazwy, bo – wbrew pozorom – współczesne dzieci wiedzą i rozumieją znacznie więcej, niż się dorosłym wydaje. Zaś historia Baśki bawi i uczy – między innymi miłości i więzi rodzinnej, odpowiedzialności, przebaczenia, radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Czego jeszcze? Przekonajcie się sami. [Powyższy opis pochodzi od wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo