Przygody Koziołka Matołka: 120 przygód Koziołka Matołka

Inne tytuły:
Księga 1
Autorzy:
Kornel Makuszyński (1884-1953)
Marian Walentynowicz (1896-1967)
Wyd. w latach:
1977 - 2007
Wydane w seriach:
Przygody Koziołka Matołka
LEKTURA SZKOLNA
Lektura Szkolna - GMP
ISBN:
83-08-00481-4, 978-83-7272-146-4
978-83-7272-239-3, 83-03-00481-4
Autotagi:
druk
książki
Więcej informacji...
4.7 (9 głosów)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Pierwszy komiks który czytałam wspominam fantastycznie. Przygody Koziołka Matołka mają super ilistracje. Warto przeczytać ją razem z dzieckiem
    +2 trafna
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Księga 1 Przygody Koziołka Matołka 1. 120 [sto dwadzieści] przygód Koziołka Matołka Sto dwadzieścia przygód Koziołka Matołka
Autorzy:Kornel Makuszyński (1884-1953) Marian Walentynowicz (1896-1967)
Ilustracje:Marian Walentynowicz (1896-1967)
Wydawcy:Oficyna Wydawnicza (2007) Oficyna Wydawnicza G P Gościański Prętnicki (2007) Oficyna Wydawnicza G-P (2005-2007) G P (2005-2007) Wydawnictwo Literackie (1977-1990)
Serie wydawnicze:Przygody Koziołka Matołka LEKTURA SZKOLNA Lektura Szkolna - GMP
ISBN:83-08-00481-4 978-83-7272-146-4 978-83-7272-239-3 83-03-00481-4
Autotagi:beletrystyka druk komiksy książki liryka literatura literatura piękna poezja wiersze
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 131 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo