Neomama

Autor:
Marcin Szczygielski
Ilustracje:
Marta Krzywicka
Wydawca:
Wydawnictwo Bajka (2024-2025)
Wydane w seriach:
Dom Rodomiłów
ISBN:
978-83-67697-15-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina
4.0

Czwarta część skierowanego do dzieci i młodzieży cyklu powieściowego pt. „Dom Rodomiłów”. W każdej części Domu Rodomiłów czas biegnie inaczej! Trzydziestodziewięcioletnia staruszka! Czterdziestoletni prapradziadek! Wydaje się, że nawet przestrzeń staje dęba. Hania w Domu Gdzie Indziej osłupiała na widok trzydziestego tomu „Młota na potwory”! W życiu tego nie wkuje! O ile w ogóle ujdzie z życiem z tego przedziwnego miejsca, gdzie poznaje półprzezroczystą duszycę Bibi i mrożącą krew w żyłach historię kwiatów groźniejszych niż koń trojański. Co robi Jerzyk w tym zmurszałym ze starości skrzydle siedziby rodu Rodomiłów? A obok niego ta nędzna imitacja mamy… Gdzie jest prawdziwa mama? Kim jest… Neomama? Kto jest sobą, a kto już nie sobą? Wątki się plączą. Mroczna tajemnica goni mroczną tajemnicę. Po przejściu makabramy Hania wpada w śmiertelną pułapkę! Czy naprawdę będzie musiała zostać tu… na zawsze? Tymczasem Rodomiłowie, zjednoczywszy siły, szczęśliwie rozwiązują problem Kary Gelard, piosenkarki i influencerki, która w swoim apartamencie na Woli… ryczy jak krowa! A Lena? Czego szuka w Domu Nigdzie Indziej, gdzie tata w lusterku wędruje z szyi na szyję… Przyjęcie zaręczynowe cioci Moni schodzi na plan dalszy. Stryj Alfons nie może nadziwić się współczesnym automobilom, modzie, kuchni, obyczajom, nowoczesnej Warszawie. I traci głowę… dla płatków cynamonowych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo