Odludzie

Autor:
Dorota Glica
Wydawca:
Wydawnictwo Filia (2025)
Wydane w seriach:
Filia Mroczna Strona
Mroczna Strona
ISBN:
978-83-8402-012-8
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
rodzina

W Wigilię na posterunek policji trafia zagubiona nastolatka, którą znaleziono w lesie. Jej przemarznięta postać budzi niepokój i ciekawość funkcjonariuszy, jednak dziewczyna milczy, nie zdradzając przyczyny swojego stanu. Dopiero psycholożka Sara Mikulska podejmuje się wyzwania, by odkryć mroczne sekrety, które skrywa. Jej determinacja prowadzi do ujawnienia szokującej prawdy o życiu Emi, które przez wiele lat toczyło się z dala od cywilizacji. Mroczne tajemnice z przeszłości Emi, wychowywana przez rodzinę, która zdecydowała się na życie w puszczy, przez kilkanaście lat była odcięta od świata zewnętrznego. Ich ucieczka przed pandemią, która na zawsze zmieniła społeczeństwo, nabiera nowego wymiaru w kontekście relacji międzyludzkich oraz przetrwania w izolacji. Co takiego wydarzyło się w ich życiu, że postanowili zrezygnować z cywilizacyjnych wygód? Psychologiczna gra o przetrwanie W miarę jak Sara zaczyna wydobywać z Emi jej wspomnienia, czytelnik zostaje wciągnięty w emocjonalną podróż, która ukazuje nie tylko trudności związane z przystosowaniem się do normalności, ale także głęboko zakorzenione lęki i traumy. Oto kilka kluczowych elementów, które rozwijają fabułę: Izolacja i trauma: Zrozumienie, jak długotrwała separacja od społeczeństwa wpływa na psychikę młodej dziewczyny. Rodzinne tajemnice: Odkrywanie skrywanej prawdy o rodzinie Krugerów oraz ich motywacji do życia w ukryciu. Relacja z psycholożką: Jak pomoc i zrozumienie mogą przyczynić się do odbudowy osobowości i zaufania. Zamknięte kręgi i otwarte pytania „Odludzie” to nie tylko historia o przetrwaniu, ale również opowieść o poszukiwaniu sensu w świecie, który wydaje się być złożony i nieprzyjazny. Jakie pytania pozostają bez odpowiedzi? Czym jest prawda, a czym fikcja w opowieści Emi? Czy można uciec od przeszłości, czy staje się ona nieodłącznym elementem naszej tożsamości? Ta książka to przestroga, ale także refleksja nad tym, jak ważne są relacje i bliskość z innymi. Zachęcamy do sięgnięcia po tę wciągającą lekturę, która na długo pozostanie w pamięci i skłoni do przemyśleń nad tym, co naprawdę oznacza być częścią społeczeństwa. [opis: lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo