Razem ze słonkiem

Inne tytuły:
Zima
pierwsza książka wprowadzająca w świat przyrody
Autor:
Maria Kownacka (1894-1982)
Ilustracje:
Zbigniew Rychlicki (1922-1989)
Jerzy Heintze (1922-1995) ...
Wyd. w latach:
1975 - 2021
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
książki
Więcej informacji...
3.0

Nadeszła najchłodniejsza pora roku. Mróz maluje kwiaty na szybach, a śnieg puszystą chmurką okrywa pola i drogi. To szczególnie trudny czas dla wszystkich zwierząt, które nie zapadły w zimowy sen. Żeby pomóc im przetrwać, trzeba je dokarmiać. Nie można zapominać o wróblach i innych ptaszkach, które nie odleciały do ciepłych krajów. A już niedługo przystroimy dom świątecznymi dekoracjami.To już ostatni tom z edukacyjnej serii "Razem ze słonkiem" na temat zmian w przyrodzie. Wprowadza dzieci w ostatni okres przyrodniczego cyklu pór roku. Uczy młodych czytelników, jak natura radzi sobie w okresie mroźnej zimy. Zaprasza do wspólnych obserwacji procesów przyrodniczych i kształtuje wrażliwość na otaczający nas świat. "Razem ze słonkiem" to cykl sześciu książek, wprowadzających młodego czytelnika w świat zmieniającej się przyrody. Kolejne pory roku odkrywają przed dziećmi swoje tajemnice, zachęcając do obserwacji otaczającego ich świata.W skład cyklu wchodzą następujące pozycje:1.\tPrzedwiośnie2.\tWiosna3.\tLato4.\tZłota jesień5.\tSzaruga jesienna6.\tZima

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Zima pierwsza książka wprowadzająca w świat przyrody pierwsza książka wprowadzająca w świat przyrod. [cz.] 6 Razem ze słonkiem 6
Autor:Maria Kownacka (1894-1982)
Ilustracje:Zbigniew Rychlicki (1922-1989) Jerzy Heintze (1922-1995) Heintze Jerzy Rychlicki Zbigniew Jerzy Heitze
Lektor:Magdalena Zając. Zawadzka
Wydawcy:Saga Egmont (2021) Legimi (2021) ebookpoint BIBLIO (2021) IBUK Libra (2021) Młodzieżowa Agencja Wydawnicza (1975-1991) Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne (1975-1991) Młodz. Agen. Wydaw (1986)
ISBN:9788726910568 9788726910650 83-02-04744-9 83-203-2539-0 83-203-2540-4 83-203-2541-2 83-203-2574-9 83-203-2680-X 83-203-2690-7 83-203-2698-2 83-203-2541-4
Autotagi:audiobooki bajka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo