Smrodaśne zadanie

Tytuł oryginalny:
Mrljek i Prljek na kiselom zadatku
Inne tytuły:
Glutokosmos
Autor:
Jelena Pervan
Ilustracje:
Jelena Brezovec
Tłumacz:
Marta Grabowska
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2025)
Wydane w seriach:
Plamek i Brudek
ISBN:
978-83-8299-908-2
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Plamek i Brudek to dwie złośliwe bakterie. Wprost uwielbiają wszystko, co smrodkowe, glutaśne i paskudnikowe! Gdy znajdą dziecko, które nie myje zębów, nie czesze włosów, obgryza paznokcie albo nie sprząta w swoim pokoju, od razu chcą się z nimi zaprzyjaźnić. Nie odstępują go na krok i wymyślają najbardziej paskudnikowe zabawy! Czy warto mieć takich przyjaciół jak Plamek i Brudek? Przekonajcie się sami - posłuchajcie opowieści o smrodaśnym zadaniu oraz o Glutokosmosie [opis wydawcy zamieszczony na okładce].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Glutokosmos Mrljek i Prljek u sluzavom svemiru
Autor:Jelena Pervan
Ilustracje:Jelena Brezovec
Tłumacz:Marta Grabowska
Wydawca:Wydawnictwo Zielona Sowa (2025)
Serie wydawnicze:Plamek i Brudek
ISBN:978-83-8299-908-2
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna opowiadania proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 2 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo