Jak mówić "nie" i wytyczać granice w miłości, życiu i świecie

Tytuł oryginalny:
Need to say "No": the importance of setting boundaries in love, life & your world
Autor:
Jill Brooke
Ilustracje:
Alina Siewior-Kuś
Tłumacz:
Alina Siewior-Kuś
Wydawcy:
Prószyński i Spółka (2025)
Prószyński Media
ISBN:
978-83-8391-067-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki

Ta książka pokaże ci, jak stworzyć skuteczną tarczę chroniącą przed ludźmi, którzy usiłują cię zdominować, wpędzić w poczucie winy albo wykorzystać twoją dobroduszność. Nauczysz się odmawiać, dzięki czemu będziesz miał więcej wolnego czasu i wreszcie będziesz mógł zająć się tym, co naprawdę lubisz robić. Z mniejszym bagażem zmęczenia i stresu będziesz działać skuteczniej. Mówiąc nie, zyskasz czas na ważne dla ciebie sprawy oraz dla ludzi, których naprawdę kochasz. W rzeczywistości staniesz się osobą bardziej wymagającą wobec życia.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo