Do każdego nastolatka można dotrzeć

Tytuł oryginalny:
Es gibt keine unerreichbaren jugendlichen
Autor:
Jesper Juul (1948-2019)
Tłumacz:
Dariusz Syska
Opracowanie:
Mathias Voelchert
Wydawca:
Wydawnictwo MiND Syska Dariusz
ISBN:
978-83-68073-00-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
wychowanie
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru

Jak znaleźć drogę do swoich nastoletnich dzieci? Jesper Juul radzi, aby zamiast skupiać się na wychowaniu, zająć się po prostu budowaniem dobrych relacji. Jak to się robi? Kierunkowskazem może być idea równej godności: dorośli i dzieci nie są równi, ale mają jednakowe prawo do bycia traktowanym poważnie. Dobra relacja z rodzicem to najlepszy fundament dla zdrowia psychicznego i rozwoju młodego człowieka. Szczególnie gdy w jego życiu coś się nie układa, rodzic powinien zawsze lojalnie stawać po jego stronie. Zamiast stosować strategie wychowawcze albo przykręcać śrubę dyscypliny, spróbujmy więc traktować nastolatki podmiotowo i sprawdźmy, czy nie przyniesie to lepszych rezultatów.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo