Bunt literatów

Autor:
Olga Romańska-Malina
Wydawcy:
Wydawnictwo Szkolne PWN (2009-2010)
Park (2009)
Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne ParkEdukacja (2009)
Wydane w seriach:
Literatura i Kontrowersje
Autotagi:
druk
historia
literatura
Więcej informacji...

Kanon lektur szkolnych zawiera w sobie konkretne pozycje, od lat omawiane na różne sposoby. Są to książki mniej lub bardziej poprawne politycznie i obyczajowo - w szerokim znaczeniu tego słowa. Seria "Literatura i kontrowersje" przedstawia książki, które w znaczący sposób wpłynęły na rozwój literatury, rynek wydawniczy albo nawet losy konkretnych osób, a o których nie mówi się w szkole, a często również poza nią, albo mówi się bardzo mało. Przedstawia i omawia publikacje, które stworzyły nowy obraz współczesnej literatury, często mroczny i niechętnie omawiany, choć chętnie podglądany. Traktuje o książkach "przeklętych" z różnych powodów - często bardzo subiektywnych. Opowiada o książkach "wybranych" i "dla wybranych", książkach "nieprzyzwoitych", "niegrzecznych" i "nie pięknych", ale wartościowych, ponieważ odsłaniających drugą naturę literatury. Tej literatury, która z kolei obnaża drugą naturę człowieka. W publikacji przedstawiono m.in. wizerunki Jamesa Ballarda, Irvine’a Welsh’a, Moniki Arac de Nyeko, Bretta Eastona Ellisa, Anthony’ego Burgessa, Williama Burroughsa, Ernesta Hemingwaya, Philipa K. Dicka i.in. Opis ze strony: www.sklep.gildia.pl
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Olga Romańska-Malina
Wydawcy:Wydawnictwo Szkolne PWN (2009-2010) Park (2009) Wydaw. Szkolne i Pedagogiczne ParkEdukacja (2009)
Serie wydawnicze:Literatura i Kontrowersje
ISBN:978-83-262-0215-5 83-262-0215-5 978-83-242-0215-5 978-83-262-0216-5 978-83-262-0225-5
Autotagi:dokumenty elektroniczne druk historia książki literatura zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 10 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo