Kryminał Prowincjonalny: Pelagia i Czarny Mnich

Tytuł oryginalny:
Pelagiâ i Černyj Monah
Tłumacz:
Wiktor Dłuski ...
Autorzy:
Boris Akunin
Borys Akunin ...
Wydawcy:
Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2004-2008)
Wydawnictwo Literackie (2004)
Wydane w seriach:
Kryminał Prowincjonalny
Provincial`nyj detektiv
Kryminał prowinjonalny - Boris Akunin
Prowincjonalny kryminał czyli przygody siostry Pelagii
ISBN:
83-7392-048-X, 978-83-7392-242-6
83-792-048-X
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.5 (2 głosy)

Rzecz dzieje się na Nowym Araracie, archipelagu leżącym na dalekiej północy Rosji. W okolicach tamtejszego klasztoru zaczyna się ukazywać widmo Czarnego Mnicha. Słuchy o nim budzą niepokój, strach i wręcz popłoch w całej guberni. Czy Czarny Mnich jest rzeczywiście duchem świętego założyciela pobliskiej pustelni? A może to czyjaś mistyfikacja, zorganizowana w złowrogich celach? Sprawę trzeba koniecznie wyjaśnić. Wiele wskazuje na to, że z pojawieniem się widma ma coś wspólnego działająca na Nowym Araracie prywatna klinika psychiatryczna, jej dyrektor i bardzo dziwni pacjenci. Zwłaszcza niepozorny człowieczek w fioletowych okularach, choć sprawia wrażenie zwykłego wariata, może być jednym z największych fizyków epoki, odkrywcą nowego potężnego źródła energii. Niepokój budzi też rola, jaką odgrywa tajemnicza amazonka, zniewalająca swym czarem wszystkich mężczyzn pojawiających się w jej zasięgu. Delegowani na miejsce wysłannicy władz cerkiewnych i świeckich giną w tajemniczych okolicznościach lub tracą rozum. W drogę na północ rusza więc niezmordowana Pelagia, znana nam z Pelagii i białego buldoga bystra i ciekawska zakonnica, z nieodłączną robótką w ręku. Tropy się plączą, kolejne, niemal pewne rozwiązania zagadki okazują się fałszywe, dzielnej mniszce stale grozi śmierć... Czytelnik odnajdzie w tej książce wszystkie najlepsze cechy pisarstwa Borisa Akunina, autora cieszącego się coraz większym rozgłosem na całym świecie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Uczta dla wymagających czytelników. Kryminał na miarę Akunina. Zakręcona, ekstrawagancka fabuła, soczyste postaci, zagadki skrywające inne zagadki, kolejne finały intrygi, a każdy tylko pozorny... • Nowy Ararat - przedziwne państwo w państwie, owiana mroczną tajemnicą Pustelnia Wasiliskowa, prawosławny biskup starający się dyskretnie wybadać źródło plotek o nadprzyrodzonych zjawiskach.Tragicznie nieudane misje śledcze. Zdesperowana mniszka, używająca metod siostry Stephanie z serialu "Detektyw w sutannie". • I ostateczne wyjaśnienie wszystkich zagadek - całkowicie zaskakujące, z innego świata, chociaż nie jest to na pewno świat duchów i upiorów.
    +2 trafna
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Kryminał prowincjonalny 2. Tyt. oryg.: "Pelagiâ i Cernyj Monah " Pelagia i czarny mnich / Borys Akunin
Tłumaczenie:Wiktor Dłuski Henryk Chłystowski (1951-2022)
Autorzy:Boris Akunin Borys Akunin Wiktor Dłuski
Wydawcy:Oficyna Literacka Noir sur Blanc (2004-2008) Wydawnictwo Literackie (2004)
Serie wydawnicze:Kryminał Prowincjonalny Provincial`nyj detektiv Kryminał prowinjonalny - Boris Akunin Prowincjonalny kryminał czyli przygody siostry Pelagii
ISBN:83-7392-048-X 978-83-7392-242-6 83-792-048-X
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki liryka literatura literatura piękna powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 22 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo