Moje ciało jest super!:

osobisty przewodnik po dojrzewaniu dla dziewczyn

Autor:
Angelika Szelągowska-Mironiuk
Wydawcy:
psychologiadziecka.org (2024)
C10 Paweł Dymek
ISBN:
978-83-67874-50-2
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Wojewódzka Biblioteka Publiczna im. Emanuela Smołki w Opolu - Katalog centralny

Nie wiem, czy się ze mną zgodzisz, ale ja osobiście mam wrażenie, że o dojrzewaniu mówimy zwykle albo jak o czymś zagrażającym, albo bardzo medycznie, skupując się na zmianach zachodzących w układzie hormonalnym. Taka perspektywa nie jest zła ani niewłaściwa – skoro dojrzewasz, to masz prawo wiedzieć, jakie w tym okresie mogą wystąpić trudności, a działanie Twojego układu hormonalnego czy rozrodczego powinno być Ci znane. Znajomość siebie oznacza przecież również znajomość swojego ciała. Jednak jako psycholożka, psychoterapeutka i seksuolożka uważam, że taka perspektywa jest po prostu niepełna. Rozmawiając o dojrzewaniu, powinniśmy rozmawiać także o akceptacji swojego ciała, pojawiających się w nas emocjach, o relacjach (ze sobą samą i z innymi). Okres dojrzewania warto rozumieć nie tylko jako okres fizycznych zmian, trzeba także spojrzeć z uwagą na to, co dzieje się w psychice dojrzewającej osoby. Zapraszam Cię więc do ćwiczeń i zadań, które mogą Ci pomóc lepiej zrozumieć nie tylko swoje ciało i zachodzące w nim zmiany, ale także swoje emocje i relacje między tym, co o dojrzewaniu mówi się w Twojej rodzinie i co mówi się o nim w mediach, a Twoim podejściem do procesu dorastania, w którym jesteś. Dojrzewanie jest czasem odkrywania swoich talentów i potrzeb. Podczas wspólnej pracy zachęcam Cię do analizy Twojej przeszłości i teraźniejszości, ale także do spojrzenia w przyszłość. Dojrzewanie jest także czasem, kiedy odkrywamy swoje talenty i potrzeby i kiedy zaczynamy na poważnie myśleć o tym, w którą stronę chcemy pójść, gdy osiągniemy dorosłość. Pamiętaj jednak, że tu i teraz też jesteś ważna. Twoje uczucia, relacje, które nawiązujesz, i Twoje przekonania – to wszystko ma znaczenie. – Angelika Szelągowska-Mironiuk (doktor nauk humanistycznych, psycholożka, psychoterapeutka, seksuolożka)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo