Symfonia pastoralna

Tytuł oryginalny:
Symphonie pastorale
Autor:
André Gide (1869-1951)
Tłumacz:
Marian Miszalski
Ilustracje:
Anna Tworkowska-Barankiewicz ...
Wyd. w latach:
1982 - 1986
Wydane w seriach:
Opowieści Filmowe
Biblioteka "Jednorożca"
Opowieści Filmowe (Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe)
ISBN:
83-06-00846-4, 83-221-0333-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
3.0

Główny bohater mini-powieści „Symfonia Pastoralna” , pastor z wieloletnim doświadczeniem, dostał sygnał: jego wieloletnia parafianka umarła. Osierociła dwunastoletnią dziewczynkę. Pastor postanawia przygarnąć dziecko. Nie jest to łatwa decyzja: w domu czeka już i tak liczna gromadka dzieci. Żona pastora nie jest zadowolona: kto nakarmi to biedne dziecko? Pastor nie zmienia jednak zdania, Gertruda – tak nazwano sierotę - zostanie. Pojawia się nowy problem: dziewczynka jest w szoku: nie mówi, nie reaguje na swoje imię, jest obojętna na każdy objaw życia. Pastor prosi o pomoc znajomego lekarza. Ten „przepisuje” kurację. Nie zdradzę składników owej kuracji, powiedziałbym zbyt dużo.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:André Gide (1869-1951)
Tłumacz:Marian Miszalski
Ilustracje:Anna Tworkowska-Barankiewicz Joanna Majchrowska
Lektor:Andrzej Szczepkowski (1923-1997)
Wydawcy:Wydaw. Artyst. i Film (1986) Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe (1985-1986) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1984) Państwowy Instytut Wydawniczy (1982) Polski Związek Niewidomych - Zakład Wydawnictw i Nagrań
Serie wydawnicze:Opowieści Filmowe Biblioteka "Jednorożca" Opowieści Filmowe (Wydawnictwa Artystyczne i Filmowe)
ISBN:83-06-00846-4 83-221-0333-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk epika kasety magnetofonowe książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 20 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo