52 dni w nowej szkole

Inne tytuły:
Pięćdziesiąt dwa dni w nowej szkole
Autorzy:
Julia Żyracka
Sara Żyracka
Wydawcy:
Wydawnictwo SQN (2024)
Wydawnictwo Sine Qua Non
Wydane w seriach:
Zaczarowany świat Sary
ISBN:
978-83-8330-810-4
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna im. Juliana Ursyna Niemcewicza w Dzielnicy Ursynów m. st. Warszawy - Katalog księgozbioru

Cześć, kochani! W moim życiu nastąpiła prawdziwa rewolucja. Od września ja i mój brat Wiktor chodzimy do nowej szkoły… i to jakiej! Wystrój jak w ekskluzywnym hotelu, sale zabaw, miękkie pufy na korytarzach, no i kącik plastyczny, w którym mogłabym siedzieć godzinami. Obiady są najpyszniejsze na świecie, a zamiast dzwonków dostajemy powiadomienia w specjalnej aplikacji. Mało tego - jeśli się uda, to już niedługo moja klasa poleci na wymianę uczniowską do Tajlandii! Brzmi ekstra? Niestety nie wszystko wygląda tak różowo. Bo zmiana szkoły potrafi nieźle zestresować. Wygląda na to, że nie każdy jest do mnie pozytywnie nastawiony. Do tego super nowoczesny system elektroniczny sterujący szkołą zaczął nawalać, przez co w nowej podstawówce bywa dziwnie… i niebezpiecznie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo