Naszyjnik królowej

Tytuł oryginalny:
Collier de la reine
Inne tytuły:
Naszyjnik królowej T. 3
Autor:
Aleksander Dumas (1802-1870)
Wydawcy:
Hachette Polska (2013)
Wydawnictwo Literackie (1979)
Wydaw. Łódzkie (1957-1968)
Wydane w seriach:
Kolekcja Hachette
Pamiętniki Lekarza
Seria - Z Klepsydrą
ISBN:
8308000215, 978-83-7739-716-9
978-83-7849-349-5
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
4.0 (2 głosy)

Naszyjnik królowej" stanowi drugą część barwnego cyklu historycznego pt. "Pamiętniki lekarza" pióra Alexandre'a Dumasa-ojca. Z pierwszą częścią cyklu wiąże "Naszyjnik królowej" postać bohatera, tajemniczego jasnowidza Józefa Balsamo, noszącego tutaj nazwisko Cagliostro - oraz środowisko, w którym rozgrywa się akcja powieści - dwór Ludwika XVI i jego małżonki, Marii Antoniny. Tym razem z wydarzeń poprzedzających wybuch Rewolucji Francuskiej autor wybrał wątek wręcz sensacyjny - aferę słynnego diamentowego naszyjnika, przeznaczonego pierwotnie dla Marii Antoniny. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Naszyjnik królowej T. 3
Autor:Aleksander Dumas (1802-1870)
Adaptacja:Leon Rogalski
Redakcja:Wanda Błońska
Wydawcy:Hachette Polska (2013) Wydawnictwo Literackie (1979) Wydaw. Łódzkie (1957-1968)
Serie wydawnicze:Kolekcja Hachette Pamiętniki Lekarza Seria - Z Klepsydrą
ISBN:8308000215 978-83-7739-716-9 978-83-7849-349-5
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo