Chłopiec, który sprowadził śnieg

Tytuł oryginalny:
The Boy Who Brought The Snow
Autor:
Hollie Hughes
Ilustracje:
Anna Wilson
Tłumacz:
Michał Rusinek
Wydawca:
Wydawnictwo Kropka Imprint Wydawnictwa Marginesy Sp. z o. o (2024)
ISBN:
978-83-68121-54-4
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
poezja
wiersze

W sercu wielkiego miasta mieszka mały bezdomny chłopiec, który znajduje magiczną kulę śnieżną, a wówczas wszystko w jego życiu się zmienia... Bo kiedy zaczyna padać śnieg, magia i dobroć znajdują drogę do ludzkich serc. Hollie Hughes napisała jedną z najpiękniejszych opowieści dla dzieci, jakie kiedykolwiek powstały. Piękna, zimowa historia okraszona odrobiną magii, rozgrzewa serca, wlewa w nie nadzieję, az oczu wyciska łzy. Głęboka lekcja, jaką daje nam ta dziecięca powiastka o „śnieżnej kuli”, sprawia, że po zamknięciu ostatnich kart książki, wyjątkowo wybrzmiewa cisza, a ściskowi gardła towarzyszą łzy wzruszenia spływające po policzkach. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo