Harry Potter i Zakon Filozofów:

filozoficzna podróż przez uniwersum Harry'ego Pottera

Tytuł oryginalny:
Harry Potter et l'Ordre des Philosophes
Autor:
Gwendal Fossois
Tłumacz:
Paweł Łapiński
Wydawcy:
Znak Koncept (2024)
Znak Koncept - Społeczny Instytut Wydawniczy Znak (2024)
Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
ISBN:
978-83-240-9491-2, 978-83-240-9569-8
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
publikacje popularnonaukowe

Przeczytałeś wszystkie książki o Harrym Potterze i obejrzałeś wszystkie filmy – uważasz, że ten świat nie może cię już niczym zaskoczyć? A może, jak każdemu mugolowi, wydaje ci się, że to bajeczki dla dzieciaków? Tak czy inaczej – jesteś w głębokim błędzie! Ukryte miejsca, kontrola umysłów, mroczne tajemnice, a nawet kamień filozoficzny – to tylko zasłona. Głębiej zaszyta jest prawdziwa filozofia. Czy zdołasz ją odszukać? Stoisz na peronie 93! Przed tobą wyprawa do świata Hogwartu, w którym odbijają się najważniejsze idee ludzkości: wolność i władza, dobro i zło, cierpienie i przeznaczenie, a po korytarzach snują się cienie Sokratesa, Platona i Kanta. Odczytaj filozoficzny przekaz ukryty między wierszami. Niektóre z tych pomysłów i idei wydadzą ci się rewolucyjne, inne może dziwaczne, jeszcze inne zafascynują cię swoim geniuszem. Jedno jest pewne – przeżyjesz niezwykłą przygodę, nurkując jeszcze głębiej w krainę magii… i filozofii. Komnata Tajemnic została otwarta! HOGWART EKSPRES właśnie odjeżdża! Wsiadasz?
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo