Malowane diabły

Tytuł oryginalny:
Painted devils
Autor:
Margaret Owen
Tłumacz:
Piotr Kucharski
Wydawcy:
Moondrive (2024)
Wydawnictwo Otwarte
Wydane w seriach:
Mali złodzieje
ISBN:
978-83-8135-443-1, 978-83-8135-444-8
978-83-8135-444-8, 78-83-8135-443-1
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Kontynuacja uwielbianej na całym świecie powieści „Mali złodzieje”! „Boimy się tego, czego nauczono nas się bać, niekoniecznie dlatego, że jest to warte strachu.” Dawno, dawno temu złodziejka, która zuchwale igrała z losem, wyruszyła w podróż, by odnaleźć swoją utraconą rodzinę. Powtarzała sobie, że musi stać się kimś więcej niż złodziejką i kłamczuchą, więcej niż wiarołomną służącą i krnąbrną córką. Jednak świat nigdy nie był życzliwy dla takich osób jak ona. Dlatego musiała wymyślić kolejne kłamstwo, które miało ją uratować. Ale gdy po raz kolejny naraziła się na gniew bogini, musiała stawić czoła nie tylko swoim lękom, lecz także niebezpieczeństwu, jakie groziło jej ukochanemu… By ocalić tego, którego kocha, Vanja musi poskromić gniew Szkarłatnej Panny. Ma na to tylko kilka tygodni, a każdy błąd może sprowadzić zgubę na nią i wszystkich jej bliskich. Co stanie się z dziewczyną, która powiedziała o jedno kłamstwo za dużo? Czy spryt i determinacja wystarczą, by zmierzyć się z boginią i własnymi demonami? Dawno, dawno temu pewna autorka zrozumiała, że szczęśliwe zakończenie to dopiero początek, a największym wyzwaniem jest nauczyć się kochać samą siebie. Nadszedł czas, byście i wy odnaleźli w tej baśni coś więcej niż piękną historię [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo