Kurzol:

Kto ukradł pamięć?

Ilustracje:
Nikola Kucharska
Autor:
Bogusław Janiszewski
Wydawca:
Wydawnictwo Agora dla dzieci (2023-2024)
ISBN:
978-83-8380-017-2
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
powieści
proza
rodzina
zbiory opowiadań
zdrowie
4.0

Co się dzieje w twoim mózgu, gdy przesadzisz z telefonem? Terror, horror i miauczące kotki… Masz babo plecak! Nie dość, że starsza siostra Antka wtyka nos w nie swoje sprawy, to jeszcze nie wypuszcza z rąk telefonu. Normalnie nie da się z nią wytrzymać! Kiedy Agata, Antek i oczywiście Kurzol trafiają do wnętrza organizmu, sprawa robi się poważna: impulsy skaczą jak szalone, glutaminiany nie wyrabiają się z robotą, a neurony przestają stykać. Co się stało z mózgiem, że tak trudno zapamiętać ważne rzeczy? I co mają z tym wspólnego dopamina oraz jej tajemnicze towarzyszki? Seria o Kurzolu to brawurowe połączenie komiksu i tradycyjnej opowieści, która pomaga młodym czytelnikom oraz czytelniczkom zrozumieć, jak działa organizm i co zrobić, by miał się jak najlepiej. Tworzy ją niezrównany duet: pisarz Boguś Janiszewski i ilustratorka Nikola Kucharska.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Oooo… Kurzol z Antkiem w części „Kto ukradł pamięć” podejmują bardzo ważny temat. A mowa w nim o uzależnieniu od urządzeń ekranowych, przede wszystkim telefonów. Okazuje się, że w związku z tym dzieją się w naszym mózgu rzeczy niepojęte i mrożące krew w żyłach… • Historię tą zainicjowała siostra Antka, która nie odrywa oczu od swojego smartfonu. Po pierwsze dopiero odkryła istnienie Kurzola, co nie działa na jego korzyść. Po drugie Antek ją sprowokował, bo dorwał się do jej telefonu. Żeby udowodnić Agacie, że jej zażyłość z komórką do niczego dobrego jej nie zaprowadzi chłopaki zabierają ją w meandry jej osobistej jednostki centralnej – mózgu. A tu dzieją się rzeczy przerażające. Impulsy, synapsy, glutaminiany, neurony dosłownie nie wiedzą, co mają robić w pierwszej kolejności. Organizm dziewczyny jest zwyczajnie przebodźcowany!!! Co teraz? Jak zdoła zapamiętać ważne informacje? Jeśli chcecie wiedzieć, co zrobić, by okiełznać nadmiar dopaminy w organizmie zajrzyjcie do Antka i Kurzola. Dobra zabawa gwarantowana.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo