Moje dziecko u psychoterapeuty:

rodzina na kozetce

Autor:
Sylwia Kita
Wydawca:
Difin (2024)
ISBN:
978-83-8270-346-7
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

Książka ma na celu poszerzenie u czytelnika wiedzy z zakresu złożoności funkcjonowania człowieka, który będąc rodzicem, poszukuje pomocy psychologicznej i psychoterapeutycznej dla siebie lub swojego dziecka. W związku z coraz większym dostępem do psychologów i psychoterapeutów oraz istnieniem wielu modalności psychoterapii powstają liczne wątpliwości utrudniające podjęcie ostatecznej decyzji o wyborze specjalisty. Autorka zwraca uwagę na konieczność dopasowania rodzaju psychoterapii do odczuwanego problemu. Uzupełnieniem rozważań teoretycznych jest możliwość skorzystania z wielu ćwiczeń i porad psychologiczno-terapeutycznych. Publikacja nie jest jednak typowym poradnikiem, ponieważ, poza ćwiczeniami dla rodziców, znajduje się w niej dużo przydatnej wiedzy psychologicznej i psychoterapeutycznej na temat kształtowania się osobowości oraz całościowego funkcjonowania człowieka. Patronat: Instytut Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo