Kto ukradł pamięć?

Autor:
Boguś Janiszewski
Ilustracje:
Nikola Kucharska
Wydawca:
Wydawnictwo Agora dla dzieci (2023-2024)
Wydane w seriach:
Kurzol
ISBN:
978-83-8380-017-2
Autotagi:
druk
ikonografia
komiksy
komiksy i książki obrazkowe
książki
opowiadania
powieści
proza
rodzina
zbiory opowiadań
zdrowie

Co się dzieje w twoim mózgu, gdy przesadzisz z telefonem? Terror, horror i miauczące kotki… Masz babo plecak! Nie dość, że starsza siostra Antka wtyka nos w nie swoje sprawy, to jeszcze nie wypuszcza z rąk telefonu. Normalnie nie da się z nią wytrzymać! Kiedy Agata, Antek i oczywiście Kurzol trafiają do wnętrza organizmu, sprawa robi się poważna: impulsy skaczą jak szalone, glutaminiany nie wyrabiają się z robotą, a neurony przestają stykać. Co się stało z mózgiem, że tak trudno zapamiętać ważne rzeczy? I co mają z tym wspólnego dopamina oraz jej tajemnicze towarzyszki? Seria o Kurzolu to brawurowe połączenie komiksu i tradycyjnej opowieści, która pomaga młodym czytelnikom oraz czytelniczkom zrozumieć, jak działa organizm i co zrobić, by miał się jak najlepiej. Tworzy ją niezrównany duet: pisarz Boguś Janiszewski i ilustratorka Nikola Kucharska.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo