Supermodelki:

sława, pieniądze, dramaty

Autor:
Iwona Kienzler
Lektor:
Anna Krypczyk
Wydawcy:
Lira Wydawnictwo (2024)
Heraclon International. StoryBox.pl
ISBN:
978-83-68101-46-1, 978-83-8412-046-0
Autotagi:
audiobooki
biografie
CD
dokumenty historyczne
druk
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
MP3

Kim była pierwsza supermodelka? Dlaczego kariera Kate Moss niemal zakończyła się skandalem? Jak Naomi Campbell walczyła z dyskryminacją? Kogo nazywano Marilyn Monroe lat dziewięćdziesiątych? Iwona Kienzler w swojej najnowszej książce prezentuje sylwetki: Lesley Hornby, znanej światu jako Twiggy, Lindy Evangelisty, Naomi Campbell, Cindy Crawford, Claudii Schiffer, Evy Herzigovej, Heidi Klum oraz Kate Moss i zabiera nas w erę świetności supermodelek, które święciły triumfy na wybiegach i były równie rozpoznawalne, co gwiazdy wielkiego ekranu czy estrady. Wszystkie one, powszechnie uważane za boginie świata mody, wiodły wprawdzie barwne życie, ale nie omijały ich problemy i kłopoty, jakie były udziałem przeciętnych kobiet. Doświadczały molestowania i poniżania w pracy, borykały się z dyskryminacją rasową, były zdradzane i oszukiwane przez mężczyzn, których kochały, walczyły z uzależnieniami. Śledząc losy ośmiu supermodelek, możemy się przekonać, że uroda, idealna figura czy młody wygląd nie zawsze idą w parze ze szczęściem osobistym, a zawód modelki to nie tylko sława i pieniądze, ale również wymagania, którym niewiele kobiet potrafi sprostać. [audiobook.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo