Egzamin na ojca

Autor:
Danka Braun
Wydawca:
Wydawnictwo Prozami (2024)
ISBN:
978-83-68249-02-6
Autotagi:
druk
książki
powieści
Źródło opisu: Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna w Rzeszowie - Katalog centralny filii
5.0 (2 głosy)
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Piękna i bardzo wciągająca książka, warta przeczytania
  • "Egzamin na ojca" to życiowa, poruszająca, przejmująca i emocjonująca powieść obyczajowa z wątkami kryminalnymi pełna trudnych relacji rodzinnych, relacji międzyludzkich, intryg, kłamstw, sekretów, manipulacji, dylematów i trudnych wyborów. Bohaterowie zostali świetnie wykreowani, mają wady i zalety, co sprawia, że są oni realistyczni i w wielu przypadkach nawet egoistyczni. Podejmując swoje decyzje często nie biorą pod uwagę uczuć innych, co najdotkliwiej dotyka dzieci. Znajdziemy tutaj też refleksję nad zagadnieniem, kto jest prawdziwym ojcem: ten, który spłodził, czy ten, który wychował. Książka wciąga od początku do końca i czyta się ją jednym tchem. Polecam🥰
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo