Każdy może zginąć

Autor:
Krystyna Mirek
Wydawca:
Wydawnictwo Filia (2024)
Wydane w seriach:
Wielkie Litery
ISBN:
978-83-8357-660-2, 978-83-8357-962-7
978-83-8357-962-7-2
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...
4.4 (5 głosów)

Kiedy Hubert Górski dostaje zawiadomienie o morderstwie, nawet nie chce mu się wyjść z domu, gdyż jest przekonany, że sprawa szybko się wyjaśni i znajdzie się dla niej banalne wyjaśnienie. W jego miejscowości nigdy nie było morderstwa ani żadnych poważniejszych przestępstw. Tymczasem to właśnie tutaj pojawi się wyjątkowo bezlitosny sprawca mordujący bez żadnej logiki zupełnie zwyczajnych ludzi. Ofiarom wbija sztylet w plecy i zawiązuje na szyi czerwoną kokardę. Nie pozostawia żadnych śladów. Nie wiadomo, czym się kieruje. Śledztwa nie sposób nawet rozpocząć, bo wszystkie tropy prowadzą donikąd. Kto będzie następny? Na mieszkańców pada wielki strach. Każdy może zginąć? Opowieść o pozorach, których nie da się utrzymać bez zapłacenia wysokiej ceny. O tajemnicach domagających się wyjaśnienia, a także o tym, jak czasem niewiele człowiek wie nie tylko o życiu sąsiadów, ale przede wszystkim własnym. (Z okładki).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka o problenach rodzinnych. Wątek kryminalny jest tylko "dodatkiem". Niestety spodziewałam się zupełnie czegoś innego.
  • Przeczytalam jednym tchem w niedzielne przedpołudnie.
  • "Każdy może zginąć" to rewelacyjna, mroczna, niepokojąca, emocjonująca i trzymająca w napięciu lektura ze świetnym połączeniem kryminału z powieścią obyczajową. To historia o skrzętnie skrywanych sekretach, tajemnicach, pozorach, trudnych relacjach rodzinnych, dziecięcych traumach, głęboko zagnieżdżonym bólu i osobistych tragediach, które nie dają o sobie zapomnieć. Autorka fantastycznie wykreowała bohaterów i mało­mias­tecz­kowy­ klimat. Ze zdumieniem odkrywamy, że to perfekcyjne miasteczko, w którym żyją nieskazitelni ludzie, wcale nie jest takie, jakim je dotychczas postrzegaliśmy. W pewnym momencie nie ufałam już nikomu i zaczęłam podejrzewać wszystkich i "tę" osobę też, ale i tak zakończenie mnie zaskoczyło. Książka jest bardzo ciekawa, wciągająca, nieodkładalna i czyta się ją jednym tchem. Podoba mi się też autorka w takim kryminalnym wydaniu.🙂 Polecam 🥰
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Krystyna Mirek
Opracowanie graficzne:Mariusz Banachowicz
Wydawca:Wydawnictwo Filia (2024)
Serie wydawnicze:Wielkie Litery
ISBN:978-83-8357-660-2 978-83-8357-962-7 978-83-8357-962-7-2
Autotagi:druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza rodzina wielka czcionka
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 8 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo