Najmądrzejsze bajki, czyli opowieści o tym, co w życiu ważne

Autorzy:
Marta Calik-Tomera
Katarzyna Kądziela
Magdalena Schatt-Skotak
Ilustracje:
Kamil Celadyn
Wydawca:
Wydawnictwo Greg (2024)
ISBN:
978-83-8186-178-6
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Źródło opisu: Wadowicka Biblioteka Publiczna - Katalog zbiorów

To książka o uniwersalnych wartościach. To ważna książka o tym wszystkim, co składa się na codzienność dziecka, o małych i dużych radościach, problemach i sposobach ich rozwiązywania. O uniwersalnych wartościach, o sukcesach i porażkach, o tym, że czasem przegrana jest po to, abyśmy się czegoś nauczyli. Każda z opowiedzianych tu historii czegoś uczy i każdą kończą mądre i zapadające w pamięć cytaty, które inspirują do ważnych przemyśleń. Historie, które podpowiedzą, jak rozwiązywać codzienne problemy Każda z tych opowieści jest inna i dotyczy innego problemu. Za pomocą dobrze znanych dziecku realiów opisuje dziecięce doświadczenia oraz emocje, które towarzyszą dziecku w różnych sytuacjach. Wszystkie historie podpowiadają, gdzie i jak szukać rozwiązań codziennych problemów, na które dziecko napotyka w relacjach z rówieśnikami i dorosłymi. Z tej książki dziecko dowie się, dlaczego czasem trzeba innym odmówić, o sile i pięknie empatii, o tym, jak ważne dla każdego z nas jest poczucie godności, o tym, że trzeba liczyć się z uczuciami innych o tym, że nie zawsze można mieć to, czego się chce i o wielu innych, czasem trudnych sprawach. A przede wszystkim o tym, jak sobie z nimi radzić, jak się z nimi oswoić, jak je rozwiązać, jeżeli to możliwe, a jeżeli to niemożliwe - zaakceptować je i nadal cieszyć się życiem.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo