Przedłużona ekspozycja w terapii PTSD:

emocjonalne przetwarzanie traumatycznych doświadczeń

Autor:
Edna B. Foa
Wydawca:
GWP (2024)
ISBN:
978-83-8258-154-6
Źródło opisu: Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu Filia w Gnieźnie - Katalog księgozbioru - Filia Gniezno

Nowe – zaktualizowane i uzupełnione – wydanie jednego z najskuteczniejszych programów terapii PTSD Podręcznik zawiera omówienie programu terapii dla osób, u których zdiagnozowano zaburzenie stresowe pourazowe (PTSD) lub u których po przeżytej traumie występują objawy tego zaburzenia powodujące cierpienie i/lub zakłócające funkcjonowanie. Opisane w nim procedury terapeutyczne to najlepiej przebadane empirycznie interwencje spośród wszystkich metod stosowanych w leczeniu PTSD. Program łączy zasady przedłużonej ekspozycji z teorią emocjonalnego przetwarzania. Ma przede wszystkim pomóc osobom po traumie emocjonalnie przetworzyćto doświadczenie, żeby możliwe stało się zredukowanie lub całkowite wyeliminowanie PTSD i innych objawów związanych z traumą. W drugim wydaniu podręcznika kliniczne elementy programu zostały zaktualizowane na podstawie doświadczeń stosujących go specjalistów i wyników najnowszych badań naukowych. Autorki opisują zasady i założenia programu, dokładny plan terapii, jej cele i stosowane w niej strategie. Poszczególne rozdziały zawierają szczegółowe instrukcje dotyczące prowadzenia kolejnych sesji. Dla każdej sesji podano zakładane cele do osiągnięcia, informacje, jakie należy przekazać klientowi, wskazówki co do stosowanych technik oraz zadania do wykonania przez klienta w domu. Uzupełnieniem podręcznika terapeuty jest poradnik dla klienta Odzyskaj życie po traumie, który zawiera przegląd umiejętności, jakich nabywa się w trakcie terapii, oraz wszystkie niezbędne formularze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo