W poszukiwaniu straconego czasu: Sodoma i Gomora

Tytuł oryginalny:
Sodome et Gomorrhe
À la recherche du temps perdu
Autor:
Marcel Proust (1871-1922) ...
Tłumacz:
Tadeusz Żeleński-Boy (1874-1941) ...
Wyd. w latach:
1957 - 2015
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0

Sodoma i Gomora Marcela Prousta to czwarta część cyklu powieściowego W poszukiwaniu straconego czasu , uznawanego za arcydzieło światowej literatury. "(…) Proust lekceważy sobie to, co zazwyczaj stanowi siłę i urok powieści: fabułę, wikłanie przygód. Nigdy nie ślizga się po powierzchni zjawisk, zawsze drąży w głąb, a introspekcja jego jest tak dramatyczna i zajmująca, że obchodzi się bez zewnętrznych perypetii „bajki”. Zainteresowanie płynie nie ze zdarzeń, ale z perspektyw, jakie nam Proust umie pokazać, z myśli, jaką umie przesycić najbardziej znany fakt, który nagle oglądamy nowymi oczami. Z drażniącą dla wielu nonszalancją nigdy nie liczy się z czasem. Podwieczorek u pani de Villeparisis zajmuje pół tomu, obiad u księżnej de Guermantes co najmniej tyleż; ale któraż powieść potrafi tak zagarnąć i przykuć czytelnika, jak te genialne akty nowej komedii ludzkiej!" (Tadeusz Boy-Żeleński)
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:À la recherche du temps perdu W POSZUKIWANI STRACONEGO CZASU T. 4. W poszukiwaniu straconego czasu 4. W poszukiwaniu straconego czasu
Autorzy:Marcel Proust (1871-1922) Tadeusz Żeleński-Boy (1874-1941)
Tłumaczenie:Tadeusz Żeleński-Boy (1874-1941) Żeleński Maciej Żurowski (1915-2003) Julian Rogoziński (1912-1980)
Lektorzy:Michał Breitenwald Ksawery Jasieński
Przedmowa:Tadeusz Żeleński-Boy (1874-1941) Żeleński
Wstęp:Żeleński
oraz:Tadeusz Żeleński-Boy (1874-1941)
Wydawcy:Wydawnictwo MG (2015) Heraclon International (2014) Legimi (2013-2014) Liber Electronicus (2013) IBUK Libra (2013) Wydaw. Prószyński i Spółka (1999-2001) Porozumienie Wydawców (2000) Państwowy Instytut Wydawniczy (1957-2000) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1984) Storybox.pl Heraclon International. Storybox.pl
Serie wydawnicze:Biblioteka Klasyki Polskiej i Obcej Powieści XX Wieku Kanon na Koniec Wieku Kolekcja Storybox.pl Kolekcja Storybox.pl. Powieść
ISBN:83-06-01987-3 83-06-01988-1 83-06-01990-3 83-06-01991-1 83-06-01992-X 83-06-02784-1 83-06-02786-8 83-06-02788-4 83-7255-311-4 83-7255-521-4 83-7255-791-8 978-83-63720-62-9 978-83-7779-217-9 978-83-7927-149-8 978-83-7927-201-3 83-06-0199911 83-06-01191-1 83-06-82788-4
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD dokumenty elektroniczne druk e-booki epika książki literatura literatura piękna nagrania powieści proza zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 84 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo