Petar chce wiedzieć, skąd się biorą dzieci

Tytuł oryginalny:
Pe pita o rodenju
Autor:
Silvija Šesto-Stipaničić
Ilustracje:
Vanda Čižmek
Tłumacz:
Barbara Kramar
Wydawca:
Agencja Edytorska Ezop (2024)
ISBN:
978-83-67866-08-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań

Petar jest rezolutnym, ciekawskim chłopcem, który nieustannie zadaje pytania na temat otaczającego go świata. Pod nieobecność rodziców ma zawsze przy sobie Książeczkę z obrazkami, którą traktuje jak najlepszą przyjaciółkę. W nocy małemu Pe śniły się bociany i teraz chłopca nurtuje ważne pytanie. Niestety dorośli zamiast na nie odpowiedzieć, tylko dziwnie się uśmiechają. W końcu zdenerwowany Pe pyta Książeczkę: „Książeczko, jak ja przyszedłem na świat?”. Czy Książeczka stanie na wysokości zadania i Petar dowie się, skąd się biorą dzieci? Zabawna, przewrotna, ale i wzruszająca historia o dziecięcej ciekawości świata, niełatwych pytaniach i zakłopotaniu rodziców, a także o tym, co jest w życiu najważniejsze.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo