Studium przypadku w badaniach naukowych:

projektowanie, metody i zastosowania

Tytuł oryginalny:
Case study research and applications
design and methods
Autor:
Robert K. Yin
Tłumacz:
Joanna Gilewicz
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2024)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
Wydane w seriach:
Enchiridion
Enchiridion - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
978-83-233-5344-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje naukowe

Wszechstronne wprowadzenie do badań metodą studium przypadku Badania prowadzone metodą studium przypadku (case study) pozwalają na wnikliwą analizę konkretnego zjawiska. Podręcznik Roberta K. Yina systematyzuje wiedzę o tej metodzie, pokazuje wieloaspektowy proces badawczy oraz jej przemyślane procedury. Autor prowadzi czytelnika przez wszystkie etapy badania naukowego — od jego konceptualizacji i operacjonalizacji po analizę i prezentację danych. W nowym wydaniu materiał został wzbogacony o przykłady zastosowania studium przypadku, by pokazać, w jaki sposób aplikować teorię do praktyki badawczej i rozwiązywać potencjalne problemy. Szczegółowo omówiono generalizacje analityczne i przekrojowe syntezy przypadków. Yin sygnalizuje również deficyty stosowania case study, wskazuje obszary szczególnie narażone na błędne wnioskowanie oraz zachęca badacza do przyjęcia orientacji relatywistycznej. Książka napisana jest przystępnym językiem, a jej czytelna struktura i graficzne wyszczególnienie najważniejszych informacji pozwalają szybko przyswoić treści i rozwinąć praktyczne umiejętności. To cenne źródło wiedzy zarówno dla początkujących, jak i doświadczonych badaczy. „Publikacja Roberta K. Yina jest fundamentem dla zainteresowanych metodologią studium przypadku, łączącym teorię z aplikacją praktyczną. Autor zręcznie demistyfikuje złożone idee, przekuwając je w konkretne narzędzia badawcze. Jasność wykładu, struktura oraz wizualne podkreślenie esencjonalnych treści ułatwiają przyswajanie wiedzy. Książka adresowana zarówno do nowicjuszy, jak i doświadczonych naukowców, stanowi nieocenione źródło wiedzy o studium przypadku". dr Grzegorz Bryda, CAQDAS TM Lab, Instytut Socjologii UJ Robert K. Yin, PhD, ukończył z wyróżnieniem studia historyczne w Harvard College, stopień doktorski w dziedzinie nauk kognitywnych uzyskał w MIT. Jest prezesem COSMOS Corporation, firmy prowadzącej badania stosowane z dziedziny nauk społecznych, realizowane na zlecenie amerykańskich agencji federalnych, rządowych i regionalnych, jak również fundacji prywatnych. Uczestniczy także w pracach wielu innych grup badawczych, udzielając im wsparcia w szkoleniach zespołów prowadzących badania terenowe oraz w przygotowywaniu projektów. Jest autorem ponad 100 publikacji, w tym 11 książek.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo