Tureckie rozstanie

Autor:
Mira Hafif
Wydawcy:
Prószyński Media (2024)
Prószyński i Spółka (2024)
Wydane w seriach:
Turecka rozkosz
Turecka saga
Duże Litery
Duże Litery (Prószyński i S-ka)
ISBN:
978-83-8352-330-9, 978-83-8391-501-2
978-83-8295-330-9
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza

Ostatnia część bestsellerowej tureckiej sagi. Demir przygotowuje się do wyjazdu do Polski, gdzie ma rozpocząć pracę, tymczasem Basia decyduje, że zostanie w Turcji. Wcześniej jednak oboje goszczą na ślubie Ruzgara i Arife, który daje początek serii zaskakujących zdarzeń. Czy niespodziewany prezent od byłego męża, nad którego przyjęciem zastanawia się Basia, stanie się przyczyną kłopotów? Jak para poradzi sobie z rozłąką? Czy uda im się pokonać trudności? Jak zachowa się Demir, gdy na jego drodze stanie kolejna piękna Polka? Ostatnia część tureckiej sagi to pełna zwrotów akcji opowieść o miłości, ale też kopalnia wiedzy o tureckich obyczajach i zasadach rządzących tym krajem. Czy kobieta, która przeszła już tak wiele, wreszcie odnajdzie prawdziwe szczęście? Mira Hafif – pisząca pod pseudonimem Polka, która dzieli życie między Turcję, gdzie mieszka, a Polskę, która jest jej rodzinnym domem. W 2019 roku w dramatycznych dla siebie okolicznościach postanowiła opisać swoją turecką historię na jednym z forów internetowych. Gdy tylko może, udziela w internecie porad kobietom, które zastanawiają się nad porzuceniem wszystkiego dla wakacyjnej miłości. Zadebiutowała powieścią "Turecka rozkosz", rozpoczynającą pięciotomową sagę, którą pokochały czytelniczki.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo