Schulz pod kluczem

Autor:
Wiesław Budzyński
Wyd. w latach:
2001 - 2016
ISBN:
83-7227-593-9, 978-83-7799-753-6
Autotagi:
biografie
druk
historia
książki
Więcej informacji...
5.0

Doskonale udokumentowana, wzbogacona w stosunku do poprzedniego wydania z 2001 r., wyjątkowa, odkrywcza biografia Brunona Schulza. Przedstawia losy artysty na wiele lat zapomnianego, dziś zaś zaliczanego do najoryginalniejszych twórców XX wieku. Jest zwieńczeniem długiej pracy i żmudnych poszukiwań autora, który z wielką wnikliwością śledzi losy pisarza i przejmująco o nich opowiada. Książka obejmuje całe życie Schulza - począwszy od jego rodzinnych korzeni, poprzez lata "męki", czyli pracy w gimnazjum, narzeczeństwo, a skończywszy na okresie okupacji, pobycie w getcie, nieudanych próbach ratowania pisarza przez Zofię Nałkowską i tragicznych okolicznościach jego śmierci. Autor omawia także różnorodną twórczość Schulza na szerokim, świetnie opisanym tle okresu międzywojennego.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Wiesław Budzyński
Wydawcy:Legimi (2016) Świat Książki (2012-2016) Świat Książki - Weltbild Polska (2012-2013) Bertelsmann Media (2001) Weltbild Polska
ISBN:83-7227-593-9 978-83-7799-753-6
Autotagi:biografie druk elementy biograficzne grafiki historia ikonografia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo