Wspomaganie funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z trudnościami rozwojowymi

Redakcja:
Anna Michalczyk
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Ignatianum w Krakowie (2023)
ISBN:
978-83-7614-594-5
Autotagi:
druk
książki
publikacje naukowe
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

W ręce czytelników oddajemy monografię poświęconą wspomaganiu funkcjonowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które przejawiają trudności rozwojowe. Autorki podjęły problematykę dotyczącą oddziaływań wspierających i terapeutycznych w różnych obszarach i zakresach. […] Opracowanie zawiera wybór zagadnień dotyczących wybranych trudności rozwojowych. Niniejszą monografię dedykujemy przede wszystkim rodzicom dzieci z szeroko rozumianymi trudnościami rozwojowymi, ufając, że znajdą w niej wartościowe informacje i wskazówki dotyczące oddziaływań terapeutycznych i wychowawczych. Wyrażamy także nadzieję, że niniejsza publikacja będzie użyteczna dla początkujących specjalistów – pedagogów i logopedów, którym towarzyszyć mogą liczne pytania dotyczące pracy z dziećmi z szeroko rozumianą niepełnosprawnością [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo