Bardzo ilustrowana historia nauki

Tytuł oryginalny:
The story of science
Autor:
Anna Claybourne
Redakcja:
Jane Chisholm
Ilustracje:
Adam Il Larkum
Tłumacz:
Dorota Graboń ...
Wyd. w latach:
2008 - 2012
ISBN:
978-83-245-6866-6, 978-83-245-7359-2
Autotagi:
druk
historia
książki
Więcej informacji...
5.0

Dzięki tej książce poznasz najwybitniejszych uczonych wszech czasów. Dowiesz się, jak wyglądały przeprowadzane przez nich eksperymenty i jak dokonywali odkryć. Zaznajomisz się z wielkimi teoriami i znajdziesz odpowiedzi na wiele pytań, między innymi jak się rozwijało życie na Ziemi, dlaczego wyginęły dinozaury, w jaki sposób odżywiają się rośliny, co to jest DNA i dlaczego chorujemy. Zgłębisz tajemnicę światła, elektryczności i promieniowania. Odkryjesz sekrety gwiazd, planet, księżyców, asteroid, galaktyk i czarnych dziur.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Anna Claybourne
Redakcja:Jane Chisholm
Ilustracje:Adam Il Larkum
Tłumaczenie:Dorota Graboń Patrycja Zarawska
Projekt:Steve Wood Stephen Wood
Przy współpracy:Patricia Fara
Opracowanie graficzne:Steve Wood
Opracowanie:Patricia Fara
Wydawcy:Papilon - Publicat (2010-2012) Papilon Sp. z o. o (2010-2012) Papilon (2008-2012) Grupa Wydawnicza Publicat (2010) Publicat (2008-2010)
ISBN:978-83-245-6866-6 978-83-245-7359-2
Autotagi:druk epika historia książki literatura literatura piękna literatura stosowana proza publikacje popularnonaukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 15 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo