Timeline

Inne tytuły:
kooperacyjna gra karciana
twist
Autorzy:
Frédéric Henry
Corey Konieczka
Ilustracje:
Mikmak Studio
Ludovic Sanson
Philippe Caseiro
Tłumaczenie:
Jakub Maciejewski
Aleksandra Paczkowska
Kacper Podliński
Wydawca:
Rebel (2024)
Autotagi:
druk
gry planszowe
ikonografia
literatura
obiekty trójwymiarowe
Źródło opisu: Oleska Biblioteka Publiczna - Katalog główny

Na czym to polega? Na początku każdy z graczy otrzymuje 4 karty i kładzie je przed sobą stroną bez daty. Jedną z kart kładziemy z jawną datą na środku stołu to początek naszej osi czasu. W swojej turze każde z Was musi wykonać jedną z następujących akcji: umieścić do dwóch kart na osi czasu albo odrzucić jedną z nich. Aby umieścić kartę, nie musimy znać dokładnej daty wydarzenia naszym celem jest jej oszacowanie tak, by umieścić kartę możliwie blisko któregoś z końców osi czasu. Osoba, która decyduje się zagrać kartę, odkrywa ją, by sprawdzić datę. Jeśli jest ona wcześniejsza lub późniejsza niż na każdej innej karcie na osi czasu, gracz umieszcza ją po odpowiedniej stronie. Jeśli jednak data wpasowuje się między dwie już zagrane karty, gracz umieszcza swoje wydarzenie nad nimi, w tzw. pustym rzędzie lub odrzuca ją przy najbliższej możliwej okazji, jeśli dane miejsce jest już zajęte. Właśnie dlatego należy dbać, by zagrywane wydarzenia znajdowały się jak najbliżej siebie tworzenie dużych luk powoduje, że pusty rząd łatwo się zapycha, zmuszając graczy do odrzucania kart. Rozgrywka toczy się do wyczerpania talii, a pod koniec podliczane są punkty. Każda karta na głównej osi czasu warta jest 2 punkty, karty z pustego rzędu po 1 punkcie, a każda z odrzuconych kart to -1 punkt. (Opis producenta).
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo