Błękit? Róż? Ty i już!:

ważne pytania o płeć i bycie sobą

Tytuł oryginalny:
Pink, blue, and you!
questions for kids about gender stereotypes,
Autorzy:
Elise Gravel
Mykaell Blais
Ilustracje:
Dominika Cieśla-Szymańska
Tłumacz:
Dominika Cieśla-Szymańska
Wydawca:
Wydawnictwo Dwie Siostry (2024)
ISBN:
978-83-8150-588-8
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
proza
publikacje popularnonaukowe

Zabawna, przystępna i wzmacniająca książka obrazkowa dla najmłodszych o stereotypach płciowych oraz prawie do bycia sobą. Czy chłopcy mogą płakać? Czy dziewczynki mogą być silne? Czy dziewczynki i chłopcy powinni mieć inne zabawki i ubrania? Co to znaczy być chłopcem lub dziewczynką? Czy każdy z nas powinien móc kochać, kogo tylko zechce? Proste, lecz ważne pytania, przystępnie podane, zwięzłe informacje i komunikatywne ilustracje zapraszają do rozmowy na temat stereotypów i ról płciowych oraz prawa każdego z nas do bycia sobą. Książka idealna do wspólnej lektury z udziałem rodzica, opiekuna lub nauczyciela. Elise Gravel stworzyła „Błękit? Róż? Ty i już!” we współpracy z Mykaellem Blaisem, edukatorem kanadyjskiej organizacji GRIS-Quebec wspierającej dzieci i młodzież LGBTQ+, który sam jest osobą transpłciową. Polecamy także inne przystępne i wzmacniające książki Elise Gravel: „Każdy z nas” – o uczuciach i potrzebach, które łączą nas wszystkich, oraz „Cześć, ciało!” – o naszych ciałach i o tym, jak się z nimi obchodzić.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo