Pestka, drops, cukierek:

liczby kultury

Autor:
Grzegorz Kasdepke ...
Ilustracje:
Aleksandra Woldańska-Płocińska ...
Opracowanie:
Ryszard Petru
Wydawcy:
Wydawnictwo Literatura (2004-2024)
Narodowe Centrum Kultury (2012-2015)
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
Więcej informacji...

"Pestka, drops, cukierek. Liczby Kultury" to jedna z pierwszych na rynku książek dla dzieci w wieku 7-11 lat, wyjaśniająca zagadnienia związane z gospodarką i ekonomią. Publikacja wzbogacona została ilustracjami Aleksandry Woldańskiej-Płocińskiej. Na marginesach książki czytelnik znajdzie komentarze, wyjaśniające różne, mniej i bardziej skomplikowane terminy gospodarcze i ekonomiczne. Powstały one dzięki współpracy Grzegorza Kasdepke i przewodniczącego Towarzystwa Ekonomistów Polskich, Ryszarda Petru.Fabułę tworzą przygody trójki dzieci, mieszkających w dwóch różnych światach: Julka - 8-latka z warszawskiego Żoliborza, oraz Łezki i Uśmieszka - rodzeństwa ze smutnej krainy, do której wejście mieści się w dziurawej kieszeni spodni Julka. Los dwójki dzieci, a także ich rodziców i innych mieszkańców krainy powoli się odmienia, gdy przestają godzić się ze smutkiem i nudą, a zaczynają tworzyć - nie tylko rzeczy do życia niezbędne, ale też piękne i sprawiające radość.Od dziury w spodniach Julka wędrują ku dziurze w budżecie (która jest jednak dziurą poważniejszą), poruszając wątek sprzedaży zdobionych rękawic dla królewskiego wojska, sprytnie przemycają wiedzę na temat takich pojęć jak "hurt" i "detal". Definicji jest o wiele więcej: "kosztowności", "utarg", pojawia się też "bieda". Ten indeks, doskonale wpleciony w akcję książki, sprawia, że wiedza nie straszy, a wskakuje do głowy czytelnika mimochodem, przy okazji przeróżnych zwrotów akcji.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:liczby kultury + CD liczby kultury
Autorzy:Grzegorz Kasdepke Ryszard Petru
Ilustracje:Aleksandra Woldańska-Płocińska Małgorzata Kwapińska Aneta Krella-Moch
Opracowanie:Ryszard Petru
Przy współpracy:Ryszard Petru
Iluminacja:Aleksandra Woldańska-Płocińska
Wydawcy:Wydawnictwo Literatura (2004-2024) Narodowe Centrum Kultury (2012-2015)
ISBN:8389409380 978-83-61587-91-0 978-83-63631-40-6 978-83-7672-626-7 978-83-7982-107-5 978-83-7982-147-1 978-83-8208-175-6
Autotagi:audiobooki beletrystyka CD druk epika finanse książki literatura literatura piękna nagrania opowiadania powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 25 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo