Od dawności do bezczasu:

o twórczości Stanisława Vincenza

Autor:
Mirosława Ołdakowska-Kuflowa
Wydawca:
Instytut Literatury (2024)
Wydane w seriach:
Biblioteka Krytyki Literackiej Kwartalnika "Nowy Napis"
Autotagi:
antologie
biografie
druk
historia
książki
literatura faktu, eseje, publicystyka
powieści
proza
publikacje naukowe
Więcej informacji...

Monografia realizuje cztery cele. Pierwszym jest prezentacja biografii z najciekawszych polskich pisarzy dwudziestowiecznych, Stanisława Vincenza. Drugim celem monografii jest omówienie twórczości pisarza. Trzecim celem, realizowanym w komentarzach do fragmentów dzieł, jest odsłonięcie literackiego kunsztu mpisarza, znawstwa bogactwa ludowej kultury Hucułów wielokulturowości Pokucia i Huculszczyzny. Czwartym celem jest zapoznanie czytelnika z fragmentami twórczości pisarza. [ze streszczenia]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Mirosława Ołdakowska-Kuflowa
Wydawca:Instytut Literatury (2024)
Serie wydawnicze:Biblioteka Krytyki Literackiej Kwartalnika "Nowy Napis"
ISBN:978-83-67602-76-1 978-83-67602-80-8 978-83-67602-81-5 978-83-67602-81-5 978-83-67602-80-08
Autotagi:antologie biografie druk elementy biograficzne epika historia książki literatura literatura faktu, eseje, publicystyka literatura piękna literatura stosowana powieści proza publikacje naukowe
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 5 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo