Każdy pies ma dwa końce

Autor:
Krystyna Boglar (1931-2019)
Ilustracje:
Jerzy Czerniawski ...
Wydawcy:
Wydawnictwo Siedmioróg (203-19983)
Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (1991)
Krajowa Agencja Wydawnicza (1972-1991)
Prasa-Książka-Ruch (1978)
Wydane w seriach:
Rodzina Leśniewskich
Autotagi:
druk
książki
powieści
Więcej informacji...
5.0

Książka stanowi kontynuację powieści "Nie głaskać kota pod włos". Powieść opowiada o niezwykłych przygodach wakacyjnych, które przydarzają się sympatycznej parze bliźniaków: Beacie i Pawłowi. Rodzeństwo wyjeżdża z rodzicami i wydaje się, że będzie przeciętnie, jednak - dzięki wrodzonej skłonności do popadania w kłopoty - spokojny wypoczynek przeradza się w niesamowitą, pełną niespodzianek wyprawę.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Krystyna Boglar (1931-2019)
Ilustracje:Jerzy Czerniawski Judyta Julia Wodnicka
Wydawcy:Wydawnictwo Siedmioróg (203-19983) Wydawnictwa Naukowo-Techniczne (1991) Krajowa Agencja Wydawnicza (1972-1991) Prasa-Książka-Ruch (1978)
Serie wydawnicze:Rodzina Leśniewskich
ISBN:83-03-00841-2 83-10-08152-9 83-204-1365-6 83-7254-263-5 83-85238-60-3 83-85959-31-9 83-03-09841-2 83-204-1385-6
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk epika książki literatura literatura piękna powieści proza rodzina zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 39 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo