Podręcznik dla Superbohaterów: Nowa przyjaźń

Tytuł oryginalny:
En ny vän
Inne tytuły:
Podręcznik dla Superbohaterów Część 9,
Autor:
Elias Våhlund
Ilustracje:
Agnieszka Våhlund
Tłumacz:
Marta Rey-Radlińska
Wydawca:
Wydawnictwo Debit (2024)
ISBN:
978-83-8057-842-5
Autotagi:
druk
ikonografia
książki
powieści
proza
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny
Więcej informacji...

W Rosenhill jeszcze nigdy nie było tak spokojnie. Czasem ktoś zbyt głośno puści muzykę, ktoś inny źle zaparkuje samochód, nic gorszego się nie dzieje. Pewnego dnia Lisa zauważa dziewczynę, której nigdy wcześniej nie spotkała. Nie mija wiele czasu, a dziewczyna pojawia się w najmniej oczekiwanych miejscach. Siłą, zręcznością i odwagą przewyższa każdą znaną Lisie osobę. Kim ona jest? Czy mogłyby zostać przyjaciółkami? [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Podręcznik dla Superbohaterów Część 9, Handbok för superhjältar. Del
Autor:Elias Våhlund
Ilustracje:Agnieszka Våhlund
Tłumacz:Marta Rey-Radlińska
Wydawca:Wydawnictwo Debit (2024)
ISBN:978-83-8057-842-5
Autotagi:druk epika ikonografia książki literatura literatura piękna powieści proza
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo