Przygody Odyseusza

Inne tytuły:
Wojna trojańska
Autor:
Jan Parandowski (1895-1978) ...
Ilustracje:
Zbigniew Parandowski (1929-2017) ...
Wyd. w latach:
1946 - 2015
Wydane w seriach:
Lektura Szkolna
klasa 5
Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia
Lektura Szkolna - Krajowa Agencja Wydawnicza
Autotagi:
druk
książki
opowiadania
proza
Więcej informacji...

„Iliada” i „Odyseja” w skróconej wersji dla młodzieży? Dla wybitnego znawcy i popularyzatora literatury antycznej Jana Parandowskiego nie ma rzeczy niemożliwych! Już dziś w wersji elektronicznej! „Przygody Odyseusza” i zawarta w tym tomie „Wojna trojańska” – utwory napisane specjalnie dla młodzieży na podstawie „Iliady” i „Odysei” Homera – stanowią przykład doskonałej popularyzacji arcydzieł literatury klasycznej. Któż inny miałby tego dokonać, jeśli nie wybitny znawca i popularyzator kultury i literatury antycznej, autor słynnej „Mitologii”? Opowiadania Jana Parandowskiego zalecane są jako lektura dla szkół gimnazjalnych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:Wojna trojańska opowiadanie dla młodzieży według "Odysei" Homera
Autorzy:Jan Parandowski (1895-1978) Zbigniew Parandowski (1929-2017)
Ilustracje:Zbigniew Parandowski (1929-2017) Elżbieta Gaudasińska Stanisław Ożóg
Wydawcy:Wydawnictwo Nasza Księgarnia (1994-2015) Wydawnictwo Werset (1995-1996) Izba Wydawnicza Światowit (1994) Wydawnictwo Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek (1988) Kraj. Ag. Wydaw (1987) Wydaw. Krajowa Agencja Wydawnicza (1982-1987) Zakład Wydawnictw i Nagrań Polskiego Związku Niewidomych (1986) Iskry (1967) Trzaska Evert i Michalski (1946-1949)
Serie wydawnicze:Lektura Szkolna klasa 5 Lektura Szkolna - Nasza Księgarnia Lektura Szkolna - Krajowa Agencja Wydawnicza
ISBN:978-83-12217 83-03-01669-5 83-10-09821-9 83-10-09930-4 83-10-10215-1 83-10-10238-0 83-10-10246-1 83-10-10387-5 83-10-10456-1 83-10-10621-1 83-10-10803-6 83-10-10969-5 83-10-11088-X 83-900547-7-9 978-83-10-11291-0 978-83-10-11508-9 978-83-10-11685-7 978-83-10-12011-3 978-83-10-12217-9 83-10-09821-8 83-10-104456-1 978-10-12011-3
Autotagi:audiobooki beletrystyka druk epika książki liryka literatura literatura piękna nagrania opowiadania poezja powieści proza zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 114 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo