Niedźwiedź Piotrek i jego przyjaciele

Tytuł oryginalny:
Medvěd Pét'a a jeho přátelé
Autor:
Martina Drijverová
Ilustracje:
Zdenka Krejčová
Tłumacz:
Joanna Figlewska
Wydawcy:
Wydawnictwo Hubert (2001)
Hubert - Grupa Wydawnicza Bertelsmann Media (2001)
Grupa Wydawnicza Bertelsmann Media (1999)
ISBN:
83-7311-173-5, 83-7311-135-5
Autotagi:
druk
książki
5.0

Niedźwiedź Piotrek to właściwie mały niedźwiadek. Biega za swą mamą niedźwiedzicą i rozgląda się po świecie. Jego rodzinnym domem są góry - piękne, ale czasami także dzikie i groźne. A co Piotrek umie? Umie mruczeć i piszczeć, oblizywać sobie łapki umaczane w miodzie, potrafi się wspinać na drzewa i na skały. Potrafi przejść na drugą stronę górskiego potoku i przeskoczyć przez pień przewróconego drzewa. Niestety, umie także być niegrzeczny - o tym mogłaby wam opowiedzieć jego mamusia! Mały niedżwiadek musi się nauczyć wielu rzeczy. Co mażna, a czego nie - i co jest surowo zabronione! Ale Piotrek (podobnie jak wielu małych chłopców) czasami jest nieposłuszny. Wtedy też spotykają go różne niespodzianki... Ale o tym, co niedźwiadek przeżył w górach w ciągu jednego roku, będziemy w tej książce opowiadać!
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo