Pętelkowe rymowanki:

Jadziowe wierszyki na dobre nawyki

Autor:
Barbara Supeł
Ilustracje:
Agata Łuksza
Tłumacz:
Agata Łuksza
Wydawca:
Wydawnictwo Zielona Sowa (2024)
Wydane w seriach:
Jadzia Pętelka
ISBN:
978-83-8299-547-3
Autotagi:
beletrystyka
druk
ikonografia
książki
poezja
wiersze
5.0

Jadziowe wierszyki na dobre nawyki! „Pętelkowe rymowanki” to oryginalna propozycja, która ukazała się w ramach ukochanej przez dzieci serii „Jadzia Pętelka”. W książce maluchy znajdą proste, rymowane wierszyki odnoszące się do różnych, codziennych sytuacji, takich jak ubieranie się czy używanie zwrotów grzecznościowych. Zabawne rymowanki na pewno przypadną do gustu także rodzicom – będą dla nich świetnym narzędziem, które pozwoli wesprzeć dziecko w wykonywaniu czynności, które mogą mu sprawiać trudności. Każdej rymowance towarzyszą kolorowe ilustracje – scenki „krok po kroku” z udziałem Jadzi. [lubimyczytac.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Proste wierszyki o różnych czynnościach z bohaterami rodziny Pętelków
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo