Szary płaszcz

Autor:
Marcin Mortka
Ilustracje:
Piotr Sokołowski
Wydawcy:
IBUK Libra (2024)
Wydawnictwo Sine Qua Non (2023-2024)
Wydane w seriach:
Drużyna do zadań specjalnych
ISBN:
978-83-8330-565-3, 978-83-8330-566-0
978-83-8330-565-3
Autotagi:
druk
książki
powieści
proza
4.0 (2 głosy)

Zima przyszła, ale spokój nie będzie trwał długo. Doliną zawładnęła zima, ale Edmund zwany Kociołkiem wie doskonale, że nie powstrzyma to Złego. Nie mogąc znieść bezczynności, zabiera swoją drużynę na wyprawę do Krzemyku, by rzucić Złemu wyzwanie na wrogim terytorium. Nie przypuszcza, że tym razem zagrożenie nadejdzie z nieoczekiwanej strony. Komu chce się przypodobać Eliah? Za co Gramm może być wdzięczny tacie? I dlaczego Zwierzak za nic w świecie nie powinien lepić bałwana? Zarówno drużynie do zadań specjalnych, jak i stojącej na straży Gryfa Sarze przyjdzie stoczyć zaciekłe boje i podjąć trudne decyzje, a Dola zadba, by nie dręczył ich nadmierny spokój. Do Gryfa zawita bowiem pewien szczególny gość… i to niejeden! Po Dolinie rozejdą się listy, których skutków nie sposób przewidzieć. W pewnym lesie pojawią się ogromne jamy, krzemycki książę popadnie w nieliche tarapaty, a do posępnej granicznej twierdzy zjadą osobliwi interesanci. Na szczęście wciąż jest bigos. I wciąż są glify. No nie? Bo za miecz chwytasz po to, by móc później usiąść przy ogniu, uśmiechnąć się do bliskich i złapać za łyżkę. *** Powiada się, że w absolutnych, nieprzeniknionych ciemnościach przestajemy polegać na wzroku, a wyostrzają się inne zmysły. Być może tak bywa, gdy człowiek ma czas, by ochłonąć i jakoś się przyzwyczaić do nowych okoliczności. Ja bowiem nie przypominam sobie, by cokolwiek mi się wyostrzyło. Pamiętam tylko przerażenie. W jednej chwili utraciłem możliwość rozejrzenia się dookoła, co uważałem za coś oczywistego, a wtedy znalazłem się w całkowicie obcym świecie, gdzie każdy krok stanowił ryzyko. Nie wiedziałem, gdzie zaczynają się skały. Nie miałem pojęcia, czy ktoś przy mnie nie wymachuje w panice bronią. Mogłem wdepnąć w palenisko, nadziać się na kopyto przestraszonego konia lub przewrócić się i roztrzaskać sobie głowę o kamień. fragment książki BIOGRAM Marcin Mortka Autor powieści fantasy i książek dla dzieci, poszukiwacz spokoju, optymista, domator, gawędziarz, wielbiciel historii i ostrej muzyki. Oddany rodzinie i książkom. Od wielu lat próbuje zostać hobbitem. Od 2021 roku nakładem Wydawnictwa SQN ukazały się serie: Drużyna do zadań specjalnych, Straceńcy Madsa Voortena, Morza Wszeteczne, oraz nowości Pas Ilmarinena, Maleficjum i Karaibska odyseja.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Mortka w najlepszym wydaniu... Tylko takie delikatne wrażenie u czytelnika się rodzi, że kłopoty Kociołka, a konkretnie te związane ze Złym, nie ujrzą finału jeszcze przynajmniej w kilku następnych tomach...
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo